4 edycja
warsztatów zakończona

Sterowanie Arduino przy pomocy Pythona cz.2

Druga i ostatnia część minicyklu poświęconego sposobom sterowania platformą Arduino przy pomocy języka Python. W części tej omówione zostaną trochę bardziej zaawanswane przypadki użycia owej platformy.

Sterowanie Arduino przy pomocy Pythona cz.1

Artykuł ten jest pierwszą częścią mini-cyklu poświęconego sposobom sterowania platformą Arduino przy pomocy języka Python. W części tej omówione zostaną zarówno podstawy korzystania z samej platformy Arduino, jak i podstawowe sposoby sterowania nią przy pomocy Pythona.

Modo - modelowanie 3D oraz Python

Modo to jedna z wielu aplikacji do tworzenia oraz obróbki grafiki 3D, początkowo rozwijana przez firmę Luxology, a następnie, po połączeniu dwóch firm, przez markę The Foundry. Modo, obok Blendera czy LightWave, które wspierają skryptowania w Pythonie, wprowadza również skryptowania w Lua czy Perlu. The Foundy wydaje równolegle kilka innych aplikacji poza Modo, które wspomagają pracę przy grafice komputerowej.

Pygame - biblioteka do tworzenia prostych gier w Pythonie, cz.2

W tym artykule skupię się na rozbudowaniu rozpoczętego remake’u “Space Invaders”. Dodamy kolejne funkcjonalności, takie jak: możliwość oddawania strzałów przez gracza, dodamy przeciwników oraz wprowadzimy ich w ruch, a także wyświetlimy aktualny wynik gry.

Frameworki webowe

Jeżeli nasze poprzednie artykuły poruszyły Twoją ambicję i na poważnie przymierzasz się do nauki nowego języka, a w przyszłości do zupełnej przesiadki z PHP na Pythona, to pewnie na początek także wybierzesz webówkę.

Ćwiczenie z programowania w Pythonie na przykładzie symulacji gry w pokera

Jak wiadomo - najlepszą formą nauki jest zabawa. Dlatego propozycja kolejnego ćwiczenia mającego na celu doskonalenie umiejętności programowania w Pythonie polegać będzie na stworzeniu algorytmu podejmującego decyzję podczas gry w pokera. Zachęcamy do stworzenia kilku wersji algorytmu, których skuteczność będzie można następnie skonfrontować poprzez symulację rozgrywki pokerowej.

Pygame - biblioteka do tworzenia prostych gier w Pythonie, cz.1

W kolejnym artykule dotyczącym Pythona postaramy się pokazać, jak w łatwy i szybki sposób można stworzyć grę. Pokażemy, jak wykorzystać gotową bibliotekę pygame, aby napisać prosty remake “Space Invaders”. W części pierwszej stworzymy planszę oraz prostą obsługę świata gry i statku gracza..

Wstęp do warsztatów - PHP vs Python, podstawy

Już w listopadzie startują warsztaty z podstaw Pythona dla programistów PHP w ramach akcji Python Has Power.

Python vs PHP - business and developer’s view

Although 21 century definitely belongs to IT specialists, being a good developer is neither easy nor cheap. Programmers are in constant process of learning and developing skills, in a state of permament change. Being called a geek is a compliment which shows just how engaged you are and how advanced is your knowledge.

PHP - Rozbudowa aplikacji o nowe funkcjonalności

Jak powszechnie wiadomo, najczęściej wykorzystywanymi narzędziami do szybkiego postawienia strony lub bloga są Wordpress, bądź Joomla. Problem z wyborem powstaje w momencie, gdy dostępne pluginy, czy moduły nie są wystarczające w stosunku do naszych potrzeb.

Współpraca: programista